Základní plavecká výuka pro žáky 1. stupně
Tato úroveň plaveckého kurzu probíhá na základních školách zpravidla ve 2. a 3. třídě nebo 3. a 4. třídě.
Počet lekcí je stanoven dle metodiky MŠMT na 40 vyučovacích hodin v rámci prvního stupně základní školy.
Proto se náš kurz skládá z 2 × 20 lekcí (lekce = 60 min.):
20 lekcí ve 2. třídě (3.třída) – Základní plavecká výuka
20 lekcí ve 3. třídě (4.třída) – Rozšiřující plavecká výuka
Možnost individuální úpravy počtu lekcí i jejich délky.
Souhrn cílů základní plavecké výuky
- Hygiena plavání
- Sebezáchrana ve vodě
- Potápění a orientace ve vodě s otevřenýma očima
- Pády a různé druhy skoků
- Startovní skok (šipka)
- Výdechy do vody v klidu i při plavání
- Splývání na břiše i na zádech
- Zbavit neplavce strachu z vody
- Plavání s pomůckami
- Základy plaveckých způsobů prsa, kraul a znak
- Rozvoj pocitu vody.
Děti jsou rozděleny dle zdatnosti do tří skupin
1. DRUŽSTVO
- Nejrychlejší a nejzdatnější děti.
- Zvládají 3 plavecké způsoby (znak, prsa, kraul).
- Nemají problém se splýváním na břiše, nebo na zádech, potápěním i ve větší hloubce (max. hloubka 160cm), skokem šipky ze startovního bloku.
- Uplavou v kuse alespoň pět délek libovolně (střídají plavecké způsoby).
- Mají výrazně větší cit pro vodu.
- Jsou zde děti, které většinou navštěvují nebo už navštívili některý plavecký kurz.
- Tuto skupinu můžeme použít i jako příklad (názornou ukázku) pro zbylá dvě družstva.
2. DRUŽSTVO
- Děti, které umí plavat, ale nezvládají techniku plaveckých způsobů.
- Umějí 2 způsoby (nejčastěji prsa a znak).
- Snaha o odstranění vžitých chyb a zdokonalení toho, co umí.
- Zvládají uplavat alespoň 2 – 3 bazény, některé děti s odpočinkem.
- Bezproblémový skok do vody po nohách, na konci kurzu odstraněn strach z větších hloubek.
3. DRUŽSTVO
- Prioritou je odstranit strach z vody.
- Důležitým pokrokem je potopení celé hlavy pod vodou a výdech nosem.
- Tyto děti nejvíce využívají plavecké pomůcky.
- Na konci kurzu uplavou všechny děti alespoň dvěma způsoby jednu délku.
- Skok do vody zvládají jako skupinka, nebo za asistence trenéra. Samotné se bojí.
ROZVRŽENÍ LEKCE
Na začátku každé hodiny se děti rozcvičí (cca 8 min) a zopakují si plavecké způsoby na suchu. Ve vodě poté zdokonalují svoji plaveckou zdatnost, kondici a techniku dle pokynů trenéra. Na konci hodiny následuje volnější část, kdy si děti hrají s plaveckými pomůckami, skáčou do vody, potápějí se, případně vykonávají jinou relaxační činnost pod dohledem trenéra. Závěrem je zhodnocení hodiny a rozchod.
ZÁVĚREČNÉ TESTY HODNOCENÍ PLAVECKÝCH DOVEDNOSTÍ
- Splývavá poloha
- Technika plaveckého kopu (kraul, znak, prsa)
- Technika plaveckých paží (kraul, znak, prsa)
- Souhra (kraul, znak, prsa)
- Dýchání do vody
NA KONCI DOSTANE KAŽDÝ PLAVEC MOKRÉ VYSVĚDČENÍ S HODNOCENÍM
Specifika nabízených kurzů
- Při účasti více tříd z jedné školy můžeme zorganizovat závěrečné závody (popřípadě i meziškolní závody).
- „Den otevřených dveří“ pro rodiče žáků ve stanoveném termínu.
- Individuální přístup trenérů a zkušený trenérský tým.
Ke stažení: Všeobecné obchodní podmínky, Objednávka školní plavecké výuky